Twinkle | Digital Commerce

Machiel Tiddens van Albert Heijn naar NLinBusiness

2019-06-04
1107623
  • [nieuws]
  • 0:59

Na drieënhalf jaar in Zaandam is Machiel Tiddens vertrokken als VP E-commerce bij Albert Heijn, de grote winnaar bij de afgelopen Shopping Awards.

Tiddens begint vandaag aan ‘een nieuw online avontuur’, laat hij weten op LinkedIn. ‘Samen met NLinBusiness ga ik bouwen aan een internationaal digitaal handelsplatform voor Nederlandse ondernemers.’ Het platform bundelt kennis en contacten voor het Nederlandse MKB om succesvol zaken te doen in het buitenland. Motto: Global challenges, Dutch solutions!

Met Albert Heijn sleepte Tiddens afgelopen maart twee Shopping Awards in de wacht. De supermarktketen won de vakprijs in de categorie FMCG & Personal care. Daarnaast werd Albert Heijn uitgeroepen tot de ‘Beslist.nl Beste Winkel 2019’.

Lees het winnaarsinterview met Tiddens en zijn AH-collega Martine van Oostrum:
We werken nu vanuit het probleem van de klant(Twinkle 4-2019)

Over de opvolging van Tiddens bij Albert Heijn zegt het bedrijf nog geen mededelingen te kunnen doen.

Tiddens werkte in totaal ruim zeven jaar voor Ahold, zo’n beetje sinds de overname van bol.com. Hij was betrokken bij de eerste platformactiviteiten van het webwarenhuis, als directeur van bol.com Plaza. Eerder werkte hij onder andere voor Barcardi en Heineken.