Twinkle | Digital Commerce

Bugaboo komt met nieuwe producten en breidt aantal verkoopkanalen uit

2019-06-25
1000562
  • [nieuws]
  • 1:06

De Nederlandse kinderwagenproducent Bugaboo wil zich weer focussen op de doelgroep van ouders met jonge kinderen. Dat zegt ceo Ilona Haaijer in een interview met het FD.

Haaijer geeft aan dat het assortiment en de verkoopkanalen worden uitgebreid. ‘Er zit nog zoveel potentieel in dit merk.’

Bain Capital

Na een langlopend conflict tussen oprichters Max Barenbrug en Eduard Zanen werd het bedrijf in 2018 verkocht aan investeringsmaatschappij Bain Capital. In 2017 was de omzet gezakt en liep de winst terug. Haaijer geeft in het interview aan dat het bedrijf nu weer groeit, mede vanwege de nieuwe producten die Bugaboo op de markt brengt zoals een autozitje.

Een ander nieuw product is een kinderwagen die opgevouwen als handbagage mee kan in het vliegtuig. De ceo geeft aan dat er voor dit jaar en 2020 nog meer productintroducties op de rol staan.

Naast nieuwe producten wordt ook het aantal verkoopkanalen uitgebreid. Bugaboo heeft nu twee eigen winkels en verkoopt ook via speciaalzaken en winkelketens. Sinds begin dit jaar zijn de kinderwagens ook te koop via webshops als Amazon, wehkamp en WeChat.

Haaijer tegen de krant: ‘We willen zijn waar onze klant is. Een kwart tot 40 procent van de kinderwagens wordt al gekocht op internet.'