Twinkle | Digital Commerce

Wijnmarkt.be naar Wijnvoordeel

2019-04-08
1199674
  • 1:13

Wijnvoordeel heeft de Belgische branchegenoot Wijnmarkt.be ingelijfd. 'In potentie een substantiële stap' voor Wijnvoordeel, aldus label manager Spike Huisman.

Wijnvoordeel, onderdeel van e-Luscious, neemt de naam Wijnmarkt.be en de klantenkring over. Bij de overname is geen personeel betrokken, meldt het Financieele Dagblad. Een overnamesom is niet bekend gemaakt. De verkopende partij is Caroline Schuurs, de oprichter van Wijnmarkt.

Wijn online

Volgens Huisman bedient de site ongeveer 80 procent Belgische en 20 procent Nederlandse klanten. Over de omvang van de overnameprooi wil hij in het FD niks kwijt, wel spreekt hij van een potentieel substantiële stap voor Wijnvoordeel, erop wijzend dat Belgen nog relatief weinig online wijn bestellen; het online marktaandeel is 3 tot 4 procent, versus 4 tot 6 procent in ons land, terwijl Britten al 8 tot 10 procent van hun wijn online kopen.

Wijnvoordeel.be

Huisman is pas onlangs begonnen als label manager bij Wijnvoordeel, dat met verschillende dedicated landensites al jaren in het buitenland actief. Zoals bij onze zuiderburen met Wijnvoordeel.be. Bezoekers van Wijnmarkt.be worden daar nu direct naar verwezen.

E-Luscious

Behalve met Wijnvoordeel roert e-Luscious zich ook met onder andere de Wijnbeurs en By the Grape op de online wijnmarkt. Het e-commerce bedrijf, in handen van Gilde Equity Management, won vorige week een Shopping Award Publieksprijs XL met Koffievoordeel. Naast wijn en koffie werd inmiddels ook (speciaal)bier aan het portfolio toegevoegd.

Bart Kuppens

E-Lusious wil tot 2022 groeien naar een omzet van 150 miljoen euro. Bart Kuppens, overgekomen van Unilever, werd afgelopen maand als nieuwe topman gepresenteerd.