Twinkle | Digital Commerce

Zooplus stapt in online boodschappen

2018-09-06
1000562
  • 0:54

Zooplus kennen we vooral als online platform voor dierenvoeding- en benodigdheden. De Duitse webwinkel richt zich nu ook op het voeden van de mens.

Het bedrijf heeft namelijk een nieuwe platform onthuld: Zoobee, waarop het houdbare producten aanbiedt, zoals koffie, koek en pasta.

Zooplus experimenteerde in 2016 al met dochteronderneming Bitiba op de markt van online levensmiddelen en werkte daarmee onder meer samen met supermarktketen Edeka. Nu komt de nummer 24 van de Twinkle100 dus met een eigen Duitse online boodschappenwinkel. Waarop het bestellingen boven de 29 euro gratis thuisbrengt. Bij iedere bestelling sparen consumenten punten die kunnen worden ingewisseld voor kortingen op een volgende bestelling.

Investeringen

De lancering van het nieuwe platform is in lijn met de groeistrategie van Zooplus. Vorig jaar stelde het bedrijf al zijn winstverwachting bij, omdat het meer wilde investeren in de werving van klanten. Het bedrijf investeert veel in onder andere logistiek. Daardoor kwam het operationele resultaat in de eerste helft van 2018 uit op een negatief resultaat van vijf miljoen euro.