Twinkle | Digital Commerce

Bol.com beloont 'Briljantjes'

2018-09-04
1000562
  • 1:19

Bol.com lanceert een platform waar start-ups uit Nederland en België hun nieuwe producten kunnen pitchen om zo een extra investering van bol.com te ontvangen.

Met het platform ‘bol.com Briljantjes’ krijgen start-ups de mogelijkheid om hun onderneming sneller te laten groeien. Daarnaast zorgt bol.com voor extra ondersteuning in marketing. Voor de klanten van bol.com levert het platform ook een voordeel op: de meest bijzondere artikelen komen op een speciale winkelpagina te staan.

Pitchwinnaars komen op de homepage van de Twinkle100-koploper te staan. Daarnaast worden ook extra advertenties ingezet. De logistieke afwerking is in handen van bol.com. Normaal gesproken betalen ondernemers advertentieruimte bij de e-tailer in. Deze investering doet bol.com nu in principe zelf. Wanneer de verkoop van het product succesvol blijkt, betaalt de start-up de investering terug.

‘Ook bol.com begon als startup’

‘In mijn gesprekken met ondernemers hoor ik steeds de uitdagingen terugkomen om een nieuwe artikel snel groot te maken. Het ontbreekt vaak aan de middelen om een groot bereik te creëren’, stelt Marco de Vries, initiatiefnemer van bol.com Briljantjes. ‘Ook bol.com was negentien jaar geleden een start-up. Ook voor onze klanten is bol.com Briljantjes leuk, omdat zij niet lang hoeven te speuren naar die ene ‘briljante’ gadget.’

Bilspleten en slaapproblemen

Bol.com hoopt met het platform een nieuwe doelgroep te bereiken: klanten met interesse in artikelen die niemand kent, maar wel handig zijn. Als voorbeeld noemt bol.com IAMTORO, waarmee het platform is getest. Een boxershort waarmee de bouwbakkersdecolleté tot het verleden behoort. Of een lamp die ervoor zorgt dat de koper gemakkelijk in slaap sukkelt.

Geïnteresseerde ondernemers kunnen zich hier aanmelden.