Twinkle | Digital Commerce

Picnic: 'Voorlopig geen maaltijdboxen'

2018-08-13
1000563
  • [nieuws]
  • 1:08

Picnic waagt zich voorlopig nog niet op de markt voor maaltijdboxen. Dat zegt het bedrijf in reactie op een LinkedIn-vacature waaruit aanvankelijk interesse zou blijken voor dat marktsegment.

'Er bestaan op dit moment geen plannen om maaltijdboxen aan het assortiment toe te voegen', meldde een woordvoerder van de online super aan Twinkle, kort na het verschijnen van een oproep voor een stageonderzoek op dat vlak. 'We onderzoeken in theorie allerlei mogelijkheden, maar er ligt geen bijzondere focus op maaltijdboxen.'

Wél kent het assortiment enkele verscombinaties, zoals groentepakketten voor soepen of gerechten, maar daar blijft het voorlopig bij. Vlak na het verschijnen van de vacature, die algauw door het Duitse Location Insider gespot werd, haalde Picnic de oproep offline.

Meer dan boodschappen

Hoewel de vermeende maaltijdbox-ambitie dus louter op hypothesebasis lijkt te zijn voor de nummer 93 van de Twinkle100, kijkt Picnic wel degelijk naar uitbreiding van zijn activiteiten van boodschappen naar andere producten. Met het 'melkboerenrondje' als resultaat van het ontwikkelende logistieke netwerk heeft Picnic voor de toekomst een rol als logistiek dienstverlener voor andere e-commerce spelers op het oog. In maart maakte het bedrijf daar een start mee door in thuisstad Apeldoorn te starten met het ophalen van retouren voor wehkamp.