Twinkle | Digital Commerce

Greetz overgenomen door Photobox Group

2018-08-21
1655931
  • [nieuws]
  • 1:31

Photobox Group heeft Greetz overgenomen. De nummer 50 van de Twinkle100 blijft als zelfstandig merk actief.

Dat maken beide bedrijven vanmorgen bekend. De overname bezorgt de van oorsprong Britse personalisatiereus Photobox naar eigen zeggen het Europees marktleiderschap op het gebied van ‘online echte wenskaarten en persoonlijke verrassingen’.

Bekende zusters

Onder zijn nieuwe moeder krijgt Greetz er diverse bekende zustermerken in zijn branche bij, zoals het Britse Moonpig en het Spaanse Hofmann. ‘Net zoals Moonpig in het Verenigd Koninkrijk, is Greetz een echt love-brand dat mensen in staat stelt om op een emotionele, persoonlijke en handige manier samen momenten te vieren’, zegt Jody Ford, ceo van Photobox Group.

Over de overnamesom doen Greetz en Photobox geen uitspraak. Photobox Group zelf is eigendom van Exponent Private Equity and Electra Private Equity. In totaal bereikt de personalisatie-specialist 12 miljoen klanten in 15 landen.

Expertise en creativiteit

Greetz, dat verwacht dit jaar zijn omzet van 2015 verdubbeld te hebben, startte in januari met same day delivery via logistiek partner Red je Pakketje. De e-tailer is van plan pure player te blijven en groeit jaarlijks zo’n 25 procent. ‘Onze toetreding tot de Photobox Group zorgt ervoor dat we toegang krijgen tot de expertise en creativiteit om te kunnen doorbouwen aan de groei van Greetz’, aldus Greetz-ceo Niek Veendrick. ‘Met onze gedeelde visie zullen we nog beter in staat zijn onze belofte naar de klant waar te maken als dé bestemming voor persoonlijke verrassingen.’

Ambities

Eén van de ambities die Greetz onder de vleugels van zijn nieuwe moederbedrijf vorm kan geven, is de uitbouw van zijn b2b-activiteiten. In een eerder interview met Twinkle liet Veendrick weten daar veel potentie in te zien, die 'door Greetz en concullega's tot nu toe nog niet voldoende wordt ingevuld'.