Twinkle | Digital Commerce

Mobiel betalen en sparen bij Bagels & Beans

2018-08-16
1000562

Horecaketen Bagels & Beans heeft een nieuwe applicatie met digitaal betaalplatform geïntroduceerd waarmee consumenten direct een maaltijd kunnen betalen.

Het betaalplatform, dat in alle 74 filialen van Bagels & Beans te gebruiken is, omvat niet alleen betalingen, maar vervangt ook de fysieke cadeaukaart. Klanten kunnen via de applicatie via iDeal een digitale cadeaukaart kopen en naar een willekeurige ontvanger versturen. Deze kan daaropvolgend de kaart verzilveren en het tegoed bijschrijven op zijn eigen account. Het opwaarderen van het account is voor app-gebruikers ook mogelijk.

Personaliseren

Door het gebruik van een eigen applicatie, is het voor Bagels & Beans nu eenvoudiger om in te spelen op het aankoopgedrag van de klant en ze persoonlijke aanbiedingen te sturen. ‘Wij leven in een tijd waarin de smartphone een centrale rol speelt in het dagelijks leven. Daarom is het logisch dat wij als een verlengstuk van onze service de mogelijkheden van de smartphone inzetten om onze gasten nog beter te bedienen’, stelt eigenaar Ronald Bakker. ‘Bijvoorbeeld door ze gepersonaliseerde vouchers toe te sturen, of te laten betalen via onze Bagels & Beans app.’

Hartjes

Niet alleen is betalen via het platform mogelijk. Ook beschikt de applicatie nu over een loyaliteitsprogramma, die gekoppeld is aan de kassa. Zodra een klant middels de app bij de kassa betaalt, spaart hij automatisch punten – of eigenlijk hartjes – die worden omgezet in verrassingen. Voor iedere uitgegeven euro krijgt de klant een punt.


Gerelateerde artikelen: