Twinkle | Digital Commerce

Het Lunchmoment: gezond in glas

2018-07-10
1000562
  • [interview]
  • 1:32

Het Lunchmoment bezorgt verse salades tot op je bureau. Online kun je je abonneren voor drie, vier of vijf lunches per week.

Oprichter Gülay Tuncer combineert haar passie voor eten met een digital-marketingachtergrond: ‘Toen ik als marketeer op kantoor werkte, zag ik dat mensen graag gezond, gevarieerd en met iets anders dan brood willen lunchen, maar daar geen tijd voor hebben. Ze grijpen ook naar crackers, zeker als er geen supermarkt in de buurt is. Ik maakte zelf op mijn werk altijd een lekkere salade en zag collega’s daar enigszins jaloers naar kijken. Op een gegeven moment wilden ze ze zelfs kopen.’

Glazen potten

Tuncer zegde haar baan op en startte Hetlunchmoment.nl, waar je een abonnement kunt afsluiten op verse lunchsalades. Die salades, volgens Tuncer ambachtelijk bereid met biologische en lokale ingrediënten, worden in glazen potten geleverd. Bezorging vindt één keer per week plaats; de lunches zijn tot vijf dagen houdbaar in de koelkast. Bij de volgende levering worden de lege glazen potten mee retour genomen. De abonnementen zijn flexibel en online aan te passen.

Wat is het verschil met anderen in deze branche? ‘Wij richten ons op consumenten die op hun werk geen maaltijdvoorzieningen hebben, en die daarnaast op een locatie werken waar geen supermarkt dichtbij is. Andere cateraars focussen op bedrijfslunches met een minimum afnamehoeveelheid voor een aantal personen.’

Zero waste

Het Lunchmoment – op dit moment alleen actief in Rotterdam – wordt gepromoot via social media en pop-up saladebars op speciale markten. Verder gebruikt de oprichter SEO en SEA in online acties, foldert ze huis-aan-huis en stuurt ze direct mail naar bedrijven. Bezorging is nog in eigen hand. In de toekomst wil Tuncer in heel Nederland leveren en alle lege potten weer terugkrijgen en hergebruiken: ‘Zero waste is het motto.’