Twinkle | Digital Commerce

Zweeds kledingmerk in augmented reality

2018-06-20
1000562
  • 0:55

Het Zweedse fashionmerk Chiquelle investeert in augmented reality. Het merk werkt samen met techbedrijf Figuratic aan virtueel shoppen middels AR.

De investering betreft een mobiele applicatie waarmee consumenten kleding en outifts online kunnen testen met hun eigen gecreëerde 3D avatar, die ze kunnen aanpassen naar hun eigen uiterlijk. 'Met het product kunnen ze verschillende stijlen mixen en matchen. Die kunnen ze vervolgens met hun vrienden delen', aldus Pouya Boland, ceo van Chiquelle.

Verschil maken

Het merk ziet de combinatie van augmented reality en e-commerce als iets dat de komende jaren groot gaat worden. 'Dat is waarom we al de techniek samen met Figuratic gebruiken, om het verschil te maken in de Zweedse en Europese e-commerce markt', aldus het merk.

Nederlandse shop

Chiquelle werd zes jaar geleden gelanceerd in thuisland Zweden. Het merk opende een Nederlandse webshop in 2013 maar sloot deze amper twee jaar later wegens problemen met iDeal. 'We konden deze betaalmethode niet aanbieden aan Nederlandse klanten, wat toch wel een probleem is in een land waar een meerderheid van de shoppers iDeal gebruikt als betaalmiddel.'