Twinkle | Digital Commerce

De databrouwers van AB InBev

2018-06-01
28671613
  • 1:19

Zx Ventures, het innovatieve zusje van AB InBev, is betrokken bij de ene na de andere overname. Zo leert de grootste brouwer ter wereld zijn drinkende eindklant steeds beter kennen.

E-retail director Vladimir Sushko komt er over vertellen op Food & E-commerce, aanstaande dinsdag in Utrecht. De veelzeggende titel van zijn presentatie luidt: using data to optimize online profitability.

Atom, Saveur Bière, Hopt.be, Ratebeer en WeissBeerger

Dit voorjaar werd Zx Ventures eigenaar van de Britse Atom Group. Behalve producent en inkoper is die onderneming ook online verkoper van sterke drank aan consumenten. Eerder werd de grootste Franse online drankdistributeur Saveur Bière ingelijfd, en de Belgische online bierwinkel Hopt.be. Ook het recensieplatform Ratebeer en het Israëlische WeissBeerger, dat meetapparatuur in cafés plaatst, werden door Anheuser-Busch (AB) InBev overgenomen. Allemaal namens Zx Ventures, drie jaar geleden opgericht met een duidelijke missie:

Brewing up the Future, Today

Dankzij het innovatievehikel (‘We are here to invest ahead of the curve’) komt AB InBev steeds meer te weten over wat consumenten willen. Hoe de brouwer te werk gaat en welke resultaten dat oplevert vertelt Vladimir Sushko dinsdag. Hij is bij Zx Ventures onder meer verantwoordelijk voor samenwerkingen met andere e-commerce partijen, allemaal om de biercategorie en aanverwanten online te laten groeien.

Food & E-commerce
Vladimir Sushko is de slotspreker op E-commerce & Logistiek, aanstaande dinsdag in Utrecht. Op het programma staan verder sprekers van onder meer Picnic, bol.com, Plus, GfK, Stockon, de Rijksuniversiteit Groningen, Wijnvoordeel en Spar.

Vorig jaar sprak Hans Böhm van Heinekens online speciaalbierwinkel Beerwulf op het congres.