De combinatie van het lenteweer, de midseason sale en een speciale kortingsactie zorgden bij wehkamp voor het 'beste weekend ooit'. Het webwarenhuis telde tijdens piekmomenten twee bestellingen per seconde.
'Zodra het weer omslaat en mensen hun kasten uitruimen, voorjaarsschoonmaak houden en naar buiten gaan, vliegen de mode- en tuinartikelen de deur uit', zegt woordvoerder Jerina van Heck tegen Twinkle.
Bestellende gezinnen
De nummer 3 van de Twinkle100, die met name inzet op gezinnen, rapporteert in die doelgroep een groei van dertig procent tijdens het afgelopen warme weekend. 'Naast damesmode, is er ook heel veel kinderkleding besteld. De kinderen zijn uit hun zwemkleding, jurkjes en korte broeken gegroeid, dus daar wordt veel naar gezocht', zegt ceo Piet Coelewij. 'Op mobiel en dan vooral in de app, zien we een enorme groei. Meer dan de helft van onze klanten bestelde het afgelopen weekend mobiel.'
Volautomatisch dc
Met de recordomzet op zak bouwt wehkamp verder aan zijn nieuwe, volautomatische distributiecentrum, dat naast het huidige dc in thuishaven Zwolle komt te staan. Door die uitbreiding kan de e-tailer straks maar dan 200.000 orders per dag verzenden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Lenteweer tilt weekendomzet wehkamp naar recordhoogte
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.