Twinkle | Digital Commerce

Instagram en Shopify brengen winkelfunctie naar Europa

2018-03-20
1000562
  • 1:01

Een 'intensieve' samenwerking van commercieel platform Shopify met Instagram brengt de winkel-functionaliteit van het populaire sociale medium naar Europa.

Wie verkoopt via Shopify in Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje of Groot-Brittannië, kan vanaf nu gebruikmaken van een integratie met Instagram. Daarmee kunnen retailers producten in geposte foto's labelen en zo shoppable maken. Ook in Australië, Canada en Brazilië kunnen Instagram-gebruikers vanaf nu artikelen van Shopify-verkopers aanklikken om te kopen.

Van inspiratie naar aankoop

Instagram heeft wereldwijd dagelijks 500 miljoen actieve gebruikers. 'We weten dat mensen naar Instagram komen om geïnspireerd te worden en nieuwe producten te ontdekken', verklaart director product marketing Susan Rose. 'Door te integreren met Shopify geven we nog meer bedrijven de mogelijkheid om mensen te bereiken op dat moment van inspiratie, terwijl het hun potentiële klanten gemakkelijker wordt gemaakt om rechtstreeks van Instagram te winkelen.'

Prijskaartjes

Via de koppeling met Shopify versnelt Instagram de integratie van e-commerce op zijn platform. Het sociale medium test sinds eind 2016 een functionaliteit waarbij retailers 'prijskaartjes' kunnen hangen aan afbeeldingen. Tommy Hilfiger draaide het concept om en introduceerde een jaar geleden een eigen app met Instagram-feed, waar liefhebbers geposte foto's kunnen bekijken en in-app aankopen doen.