Twinkle | Digital Commerce

Forse online omzetgroei moederbedrijf Zara

2018-03-15
1000562
  • [nieuws]
  • 1:03

Inditex, het moederbedrijf van onder andere kledingketen Zara, heeft over het boekjaar 2017 41 procent meer online omzet geboekt dan het jaar ervoor. Niet eerder maakte Inditex online cijfers bekend.

Het aandeel online beslaat 10 procent van de totale jaaromzet van het bedrijf.

De totale omzet bedroeg 25,3 miljard euro, een groei van 9 procent ten opzichte van een boekjaar eerder. Het is voor het eerst dat Inditex de grens van 25 miljard euro passeert.

Pablo Isla, ceo van het spaanse bedrijf, benadrukt 'de unieke kracht van onze winkels en online model en zijn grote groeipotentie'. Hij vervolgt: 'De gedane investeringen in technologie en logistiek in de afgelopen jaren zorgen ervoor dat Inditex stabiel is en groei kan laten zien in al zijn markten.'

Investeringen

Vorig jaar investeerde Inditex 1,8 miljard euro in de ontwikkeling van zijn winkels en online tak. Zara lanceerde afgelopen jaar webshops in India, Maleisië, Singapore, Thailand en Vietnam. Recent nog opende Zara webshops in Australië en Nieuw-Zeeland. In 2017 kwamen er 183 nieuwe winkels van Inditex' dochterondernemingen bij. Onlangs nog opende Zara zijn eerste click-and-collect store in Londen.