Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe merken moeten online elite naar Walmart trekken

2018-02-27
1000562
  • [nieuws]
  • 1:11

Walmart zet in de Verenigde Staten twee nieuwe online merken in de markt, die beide de pijlen richten op consumenten met een hoger inkomen: beddenmerk Allswell en cosmeticamerk Co Squared.

De grootste retailer ter wereld, verwikkeld in een gevecht met Amazon om de webwinkelklant, hoopt daarmee de online groei verder aan te wakkeren. Vorige week nog vertoonden cijfers over het laatste kwartaal een terugloop van die groei: waar internetverkopen in eerdere maanden met meer dan vijftig procent toenamen, vertraagde de opmars in kwartaal 4 onverwachts tot aan 23 procent groei.

Walmart verklaart die terugloop door de eenmalige samenvoeging van de - toen nog losstaande - omzet van Jet.com, dat eind 2016 werd ingelijfd.

Dames met een hoger inkomen

Volgens de Washington Post vertellen ingewijden dat Walmart met de twee nieuwe merken straks dezelfde klantengroep bedient als Jet.com nu al doet: klanten met een hoger dan gemiddeld besteedbaar inkomen. Daarbij heeft de retailer vooral vrouwen tussen de 30 en 50 jaar in gedachten.

Merkenportfolio

Allswell en Co Squared krijgen als losstaande merken hun eigen branding en website; Walmart test op die manier of een collectie zelfstandige merken beter aanslaat dan één overkoepelend label. De retailer kocht afgelopen jaar ook merknamen in: zo werden kledingmerk ModCloth en Bonobos geacquireerd. Jet.com kwam daarnaast met een eigen label voor millenials: Uniquely J.

Lees ook: 'Walmart wil merken eigen online etalage geven' (24-10-'17)