Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn combineert online en offline in proef

2017-11-08
1000562
  • 0:57

Albert Heijn is in Rotterdamse en Haagse vestigingen begonnen met een pilot waarin online en offline winkelen verbonden worden. Onder meer komen verwijzingen naar de webwinkel bij de schappen en biedt de klantenbalie diensten voor online verkoop.

Dat vertelt woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood. Bij de balie kunnen webwinkelklanten bijvoorbeeld hun boodschappenkratten inleveren, online aankopen retourneren of koopzegels krijgen.

Eigen winkels

De pilot blijft voorlopig beperkt tot eigen winkels van Albert Heijn; franchisewinkels kijken het project nog even aan. 'Het belangrijkste doel van de pilot is dat we voor klanten een Albert Heijn willen zijn, of je nou in de winkel of op ah.nl je boodschappen doet’, aldus de supermarktketen.

Technische vernieuwingen

Naast de 'inline pilot' zoekt Albert Heijn ook kruisbestuiving tussen online en offline middels technische snufjes in zijn Appie-app. Vanaf januari krijgen klanten met een geregistreerde Bonuskaart een automatisch gegenereerd, intelligent boodschappenlijstje in de app te zien; ook kunnen consumenten met een iPhone sinds kort via spraakassistent Siri hun boodschappen dicteren.