Twinkle | Digital Commerce

KLM integreert betaaldienst WeChat Pay

2017-08-24
1000563
  • 1:07

Als eerste niet-Chinese luchtvaartmaatschappij biedt KLM zijn klanten vanaf vandaag een online betaalmogelijkheid aan via het sociale medium WeChat. Via betaaldienst WeChat Pay kunnen reizigers tickets en diensten afnemen bij KLM.

De luchtvaartmaatschappij, die flink inzet op sociale media in zijn klantcontact, zet daarmee een volgende stap in zijn strategie op dat vlak. 'WeChat Pay geeft ons waardevolle inzichten waarmee we in de toekomst ook op andere sociale mediaplatforms betaalmethoden kunnen implementeren', aldus ceo Pieter Elbers.

Bij het boeken van een ticket via desktop verschijnt WeChat Pay vanaf vandaag onder de beschikbare betaalmethodes; wie erop klikt, krijgt een QR-code te zien en scant die met een smartphone, waarop doorgeleid wordt naar WeChat. KLM-klanten kunnen ook rechtstreeks in de app boeken en betalen. WeChat vraagt alleen bij aanmelding om betaalgegevens: na het opzetten van de account kan betaald worden met één klik op de knop.

Snelweg naar China

WeChat, sinds 2011 op de markt, telt inmiddels meer dan 963 miljoen gebruikers en is vooral onder Chinese gebruikers erg populair. 'Bijna 25 procent van alle Chinese KLM-klanten die online boeken, ontvangt nu vluchtinformatie via WeChat. KLM ontvangt per week meer dan 8.000 vragen over haar dienstverlening, die voor het grootste deel in het Chinees worden gesteld', verklaart de luchtvaartmaatschappij.