Twinkle | Digital Commerce

FonQ’s focus op mondiale modemerken

2017-07-24
1283722
  • [nieuws]
  • 1:18

Webwarenhuis fonQ heeft een aantal ‘global fashion brands’ verwelkomd dat het lifestyle-assortiment aanvult. Zo zijn sinds afgelopen week zonnebrillen van Ray-Ban te koop bij de nummer 29 van de Twinkle100.

Eerder voegde fonQ al mondiale modemerken als DKNY, Ted Baker en Guess toe aan het portfolio.

Het lifestyleassortiment van het bedrijf telt inmiddels meer dan tienduizend artikelen en het beslaat daarmee zo’n 15 procent van het totale productaanbod. Uit het persbericht: ‘Het online warenhuis is al enige tijd actief met lifestyle devices, zoals speakers, koptelefoons en sporthorloges. Nu verovert het merk ook positie in fashion gerelateerde lifestyle accessoires.’ Het is een uitvloeisel van een herdefiniëring van de doelgroep, eind vorig jaar.

Global brands

Het gaat onder meer om tassen en koffers, zonnebrillen, horloges en sieraden. ‘In het begin hebben we ons vooral gericht op het toevoegen van mooie lokale en Scandinavische merken’, laat ceo Joost Wels optekenen. ‘Het is belangrijk om eerst een sterk Umfeld te creëren. Nu dat staat, ligt de focus op global brands. Om de klant optimaal te kunnen bedienen op het gebied van lifestyle producten zijn dergelijke merken nodig. We versterken hiermee onze positie in de markt en daarnaast sluit het mooi aan bij de overige global brands en A-merken die we in de andere segmenten voeren.’

Flagship store

Wels kondigt aan dat verdere uitbreiding met nieuwe categorieën voor later dit jaar of begin 2018 op de rol staat. De pure player wil nog dit jaar een flagship store openen in Amsterdam, om ‘de huidige formule omnichannel te maken’.