Twinkle | Digital Commerce

Suitsupply groeit online met 29 procent

2017-06-09
19181079
  • [nieuws]
  • 1:08

Suitsupply begint volgens oprichter en eigenaar Fokke de Jong ‘een beetje een techbedrijf te worden’. Het online kanaal deed het in het gebroken boekjaar 2016 goed met een groei van 29 procent tot 37,4 miljoen euro omzet.

Het pakkenbedrijf haalde vorige maand Coolblue’er Nick Lenten aan boord als chief customer officer. Hij raakte naar eigen zeggen overtuigd van de potentie van Suitsupply: ‘En dus ga ik van de blauwe pakketjes naar de blauwe pakken’, zei hij tegen Twinkle.

Design en codes hand in hand
Suitsupply heeft online hoog in het vaandel. De Jong denkt in het lopende boekjaar met 20-25 procent te groeien in het e-commerce kanaal. ‘Mensen die de modecollectie designen en mensen die codes schrijven zijn hand in hand bezig onze online-propositie te versterken’, zegt hij tegen Quote.

Nederland op tweede plek
Overall steeg de omzet van Suitsupply in 2016 met 19 procent naar 207 miljoen euro. Dat is inclusief de opbrengst uit zijn 72 winkels. De Verenigde Staten was verantwoordelijk voor het leeuwendeel met 70,7 miljoen euro, gevolgd door Nederland met 47 miljoen euro (3 miljoen euro minder dan in 2015). De winst (ebitda) kwam uit op 25,3 miljoen euro (+45 procent), de holding Suitsupply Topco moest 2,6 miljoen euro inleveren.