Twinkle | Digital Commerce

Online orders zorgen voor aanhoudende piekdrukte bij PostNL

2017-06-09
23651330
  • 0:53

Na het drukke weekend van Hemelvaart kochten webwinkelklanten er ook tijdens de Pinksteren lustig op los. Dat resulteert in een overvloed aan bestellingen bij PostNL, die gebruikers laat weten sommige bestellingen later uit te leveren.

Het aantal pakketten, maar ook de grootte ervan zetten de vervoerder voor een ongekende uitdaging. 'Deze pieken zijn voor ons ook nieuw. We zetten alle zeilen bij', meldt PostNL aan RTLZ. Het bedrijf zet extra personeel in en informeert consumenten via onder meer social media en de eigen app.

Dertig procent extra
Het Hemelvaartsweekend viel voor velen samen met de komst van het vakantiegeld: dat leverde dertig procent extra pakketten op, meldde PostNL. Met name tuinmeubelen gingen als warme broodjes over de toonbank en namen veel plek in beslag in de bestelbusjes. De cijfers van het afgelopen Pinksterweekend zijn nog niet bekend.