Twinkle | Digital Commerce

Neckermann.com in opspraak na uitblijven leveringen

2017-06-12
25081410
  • [nieuws]
  • 1:45

Er hangt Neckermann.com geen faillissement boven het hoofd, zegt directeur Joop Steenbergen tegen Radar. De waakhond confronteerde het bedrijf na het ontvangen van diverse klachten van consumenten die aangeven hun geld niet terug te krijgen en geen contact te krijgen met de klantenservice.

In de periode tussen 29 mei en 8 juni zou de klantenservice slecht bereikbaar geweest zijn wegens onderbemanning, leert navraag door Twinkle bij Neckermann.com, dat overigens weer telefonisch bereikbaar is.

Nieuw afhaalcentrum
Na het faillissement van de fysieke winkeltak van het bedrijf eind vorig jaar duiken ook speculaties over een mogelijk op handen zijnde ondergang van de webshop de kop op. Tegenover Radar benadrukt Steenbergen dat hier geen sprake van is en dat de 23 bij hem bekende klachten spoedig worden opgelost: 'We denken met twee weken de boel op orde te hebben'. Ook zou er op dit moment een nieuw afhaalcentrum worden ingericht, vertelt de directeur.

Focus op online
Na het bankroet van de Neckermann-winkels verklaarde moederbedrijf Readen Holding dat de focus voor het bedrijf volledig op online kwam te liggen; er komt geen doorstart in de winkelstraat. Al enkele maanden biedt Neckermann.com zijn producten tegen hoge kortingen aan. Op navraag door Twinkle over de toekomst van de webshop is tot op heden nog geen reactie gekomen vanuit Readen of Neckermann.com.

UPDATE 16:00 uur:
Neckermann.com-directeur Joop Steenbergen meldt aan Twinkle:

'‘Door een interne verhuizing van ons magazijn, dat we opnieuw hebben ingedeeld, was onze klantenservice korte tijd minder goed bereikbaar. De verhuizing ging met meer hobbels gepaard dan we op voorhand hadden ingeschat. Er valt niet te ontkennen dat er menselijke fouten zijn gemaakt, maar er is geen sprake van misstanden. Radar heeft zich bij ons gemeld met vijftien anonieme klachten zonder ordernummers, waarvan wij de oorsprong moesten herleiden. Van drie van de vijftien meldingen hebben wij inmiddels kunnen traceren om welke orders het gaat; de eerste twee daarvan zijn afkomstig uit 2011, de derde uit 2014; alle drie dus vóór het faillissement van het voormalige Neckermann.com, waarna er is doorgestart. Het is moeilijk om die bestanden terug te vinden, maar we doen ons best. Bovendien is de bewering van Radar dat Neckermann.com geld in ontvangst neemt alvorens niets te leveren, onwaar. Als extra garantie bieden wij ook AfterPay aan als betaalmethode. Elke online aanbieder moet de kans krijgen kritiek gefundeerd te verleggen.’