Twinkle | Digital Commerce

LVMH opent deuren modeplatform 24sevres.com

2017-06-06
25931458
  • [nieuws]
  • 1:00

Modeliefhebbers kunnen vanaf nu winkelen bij de online variant van modehuis LVMH. Het fashionplatform 24 Sèvres opent vandaag de digitale deuren en gaat daarmee de concurrentie aan met onder meer Yoox-Net-a-Porter, Matchesfashion.com en Farfetch.

Het platform dankt zijn naam aan de Parijse Rue de Sèvres, waaraan LVMH's fysieke warenhuis Le Bon Marché gevestigd is. 24sevres.com is, zoals aangekondigd, vandaag live gegaan in zeventig landen. De modewebshop biedt fashionista's merken uit het eigen portfolio, maar ook andere merken krijgen er een plekje.

Bezorging
Wie vanaf 300 euro online besteedt aan de designstukken, krijgt de bestelling gratis thuisgeleverd. 24sevres.com bezorgt per expres next-day in de meeste EU-landen, waaronder Nederland; een standaardlevering duurt twee werkdagen. Leden van het loyaltyprogramma La Carte 24 Sèvres krijgen korting.

Tweede platform
Het is voor LVMH de tweede start in e-commerce; zijn eerdere online webwinkel eLuxury.com sloot in 2009. Dat kwam volgens de oprichters niet door teruglopende verkopen, maar doordat veel aangesloten merken hun eigen verkoopkanaal op internet startten. Vaktitel Internet Retailer meldde destijds dat het platform in 2007 nog met twintig procent groeide.