Twinkle | Digital Commerce

Lokale winkeliers bezorgen binnen uur via nieuw platform

2017-11-11
30882056
  • 1:10

Voor consumenten die vanwege bezorgkosten, minimale bestelwaardes of levertijden hun boodschappen liever niet online bestellen, is er nu een nieuw supermarktplatform waarin lokale winkeliers zich verenigen om die drempel weg te nemen.

Boodschapjes.com toont lokaal aanbod van winkeliers die voor geen of een lage extra vergoeding boodschappen binnen een uur thuisbezorgen. De winkelier levert de order zelf uit, zonder tussenkomst van een derde partij. 'We hopen binnen nu en een maand live te gaan,' zegt oprichter Lucy Eind tegen Twinkle. Consumenten en retailers kunnen zich alvast aanmelden.

Winkelier bepaalt
Het verdienmodel van Boodschapjes.com berust op een commissie per bestelling. Winkeliers krijgen een hoge mate van zelfstandigheid binnen het platform. 'Retailers bepalen zelf hun bezorgradius, aanbod en prijzen. Het blijft daardoor praktisch haalbaar voor elke lokale winkel,' aldus Eind. Of er bijvoorbeeld al dan niet verswaren geleverd worden, verschilt per aanbieder. In beginsel concentreert Boodschapjes.com zich op de Randstad, maar het initiatief is landelijk. In elke stad kunnen winkeliers zich aanmelden.

Markt voor boodschappenplatforms
De online boodschappenmarkt is populair in Nederland. Onlangs kreeg ook nieuwkomer SuperBuddy groeigeld voor zijn boodschappenplatform, dat juist met grote supermarktketens in zee gaat. Op plaatselijk niveau is er in Breda online platform Marktlokaal voor zelfstandigen. Ook Boodschapp zag brood in online boodschappen; dat ging echter twee jaar geleden failliet. Eind: 'Wij onderscheiden ons door de snelle levertijd van één uur, de lage bezorgkosten en het lokale aanbod. Consumenten houden zo een persoonlijke lijn met de winkel.'