Twinkle | Digital Commerce

Rocket Internet’s portfolio blijft vol rode cijfers

2017-05-28
41342325
  • [nieuws]
  • 0:60

Het wil Rocket Internet maar niet lukken om winst te boeken met zijn bedrijven in wonen, food en fashion. Paradepaardjes HelloFresh, Westwing en Home24 schreven vorig jaar wederom rode cijfers, maar groeiden wel in omzet.

HelloFresh zei in 2014 winst te boeken, maar blijkt deze zwarte cijfers twee jaar later alweer kwijt te zijn. Het food bedrijf verdubbelde (pdf) zijn omzet bijna (+96%) naar 597 miljoen euro. 13,8 procent daarvan was verlies, oftewel 83 miljoen euro.

Woonsegment
Een stuk minder hard groeide het woonsegment met Westwing en Home24. Eerstgenoemde zag zijn omzet met 14,2 procent toenemen tot 250,4 miljoen euro. 5,5 procent daarvan was verlies. Home24 boekte slechts 4,3 procent omzetgroei (243,8 miljoen euro), tegen een verliespercentage van 16,5 procent (40,1 miljoen euro).

GFG drukt stempel
Begin deze maand bleek dat de Global Fashion Group (GFG), met daarin vijf modebedrijven, de grootste schuldige is aan de flinke rode cijfers van Rocket Internet (totaalverlies van 742 miljoen euro). De groep draaide vorig jaar 127 miljoen euro verlies.

Lees ook:
HelloFresh snelste groeier in Europa (14-4-2017)