Twinkle | Digital Commerce

Groeigeld voor Nederlandse e-commerce start-ups

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:48

Ondanks het teruglopende investeringsklimaat voor Nederlandse start-ups, trekken investeerders voor e-commerce hun portemonnee. Onder meer Helloprint en Tiqets staan hoog in een vandaag verschenen ranglijst van groeigeld voor start-ups.

Onder de start-ups waarin het meest werd geïnvesteerd in 2016, is de e-commerce goed vertegenwoordigd. Zo haalde boekingssite Tiqets ruim 3,6 miljoen euro op; Helloprint kreeg drie miljoen euro toegespeeld. Ook het beginnende Hotelchamp kreeg 1,75 miljoen euro los bij investeerders.

Daling

Dit jaar haalden beginnende bedrijven in Nederland 252 miljoen euro op, volgens de cijfers van StartupJuncture. Dat is bijna 180 miljoen euro minder dan in 2015. In dat jaar krikten Takeaway.com en Adyen de investeringsrondes op met respectievelijk 74 en 200 miljoen euro.

SaaS-start-ups

In de ranglijst doen Saas-diensten en cloudservices het ook goed. Marketingsoftwarebedrijf Bynder gooide hoge ogen met 22 miljoen euro; e-commerce-marketingbedrijf Crobox noteerde 1,1 miljoen euro.