Twinkle | Digital Commerce

E-commerce bureau Salmon neemt Eperium over

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:57

Salmon, een dochteronderneming van de Britse WPP Group, neemt het Nederlandse e-commerce bureau Eperium over. Dat maakten beide partijen vandaag bekend. Salmon zet met de inlijving voet aan grond in Noord-Europa en India.

Salmon is actief in Amerika, Groot-Brittannië, China en Australië. Met name Eperiums ruime ervaring met online supermarkten en connecties met India waren aantrekkelijk voor de WPP-dochter.

Innovatietechnologie
Eperium-CEO Gertjan Schaefers verheugt zich onder andere over nu verkregen toegang tot het innovatiecentrum van WPP in Londen. "In dit centrum worden dagelijks de nieuwste technologieën getest en experimenteren wij continu met de nieuwste toepassingen om het online shoppen nog eenvoudiger te maken," aldus Schaefers. Een voorbeeld is de ontwikkeling van spraaktechnologieën om bijvoorbeeld online boodschappenlijstjes in te spreken.

Groot klantenbestand
Eperium heeft tweehonderd man op de loonlijst staan in Amsterdam en New Delhi. Het adviesbureau voor e-commerce heeft veel ervaring met webshops van supermarkten als Jumbo, Plus en Sligro. Ook Pearle, de NS, We Fashion, Vakantieveilingen en De Telegraaf zitten in de klantenportefeuille van Eperium.