Twinkle | Digital Commerce

Dirk van den Broek denkt aan bezorgservice

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:13

Dirk van den Broek ziet mogelijkheden om zijn vorige week gestarte online activiteiten uit te breiden. ‘Als dit een succes is, sluit ik niet uit dat er een bezorgservice komt’, laat Marcel Huizing, formuledirecteur van Dirk, voorzichtig weten.

Een allesverwoestende brand in een Volendams filiaal van Dirk van den Broek leidde tot de eerste e-commerce stappen van het bedrijf. De supermarktketen opende een tijdelijke ‘Dirk Online’, gekoppeld aan een eerste pick up point in het dorp.

Deadline van drie dagen
‘Ik ben bij onze it-afdeling binnengelopen’, vertelt Huizing over de periode na de brand aan het Parool. ‘Die zeiden twee, drie ­weken nodig te hebben om een online bezorgservice op te zetten, dirkboodschappen.nl. Ik gaf ze drie dagen. En het is gelukt.’

‘Internet zou wel komen’
Deze snelheid van werken heeft Dirk vertrouwen gegeven om verder uit te breiden. ‘Een supermarkt moet online aanwezig zijn’, aldus Huizinga. ‘Plannen waren er al, maar we legden de nadruk op de groei van het aantal vestigingen, internet zou wel komen. Maar nu we plots worden gedwongen een oplossing te bedenken voor Volendam, blijkt het snel te kunnen.’

Vanuit Hoofddorp
De online bestelde boodschappen worden nu verzameld in een vestiging in Hoofddorp, waarna ze naar het pick up point in Volendam worden gebracht voor afhalen. Een bezorgservice zou de volgende stap kunnen zijn na de vliegensvlugge start.