De Australische e-commerce markt doet dit jaar een stapje terug. Na een groei van 15,7 procent in 2015, komt de stijging dit jaar naar verwachting op 11,8 procent uit, tot 24,85 miljard dollar.
Dat blijkt uit een e-commerce overzicht (pdf) van Australië, opgesteld door de E-commerce Foundation en onderdeel van een reeks van 13 landenrapporten.
Omzet
De Australische e-commerce markt bevond zich sinds 2012 in een daling, tot 2015. Vorig jaar kwam de omzet uit op 22,23 miljard dollar. Ter vergelijking: in de Verenigde Staten zette de branche vorig jaar 595,1 miljard dollar om.
Besteding
Van de totale opbrengst kwam zo’n 20 procent van mobiele apparaten. Gemiddeld spendeerden Australische consumenten vorig jaar 1764 dollar per persoon. 16,6 miljoen mensen hebben toegang tot internet, 12,6 miljoen inwoners winkelen ook online.
Wikipedia van de e-commerce
De in totaal 13 landenrapporten verschijnen op Ecommercewiki.org, de begin dit jaar gelanceerde ‘Wikipedia van de e-commerce'. Eerder verscheen al een rapport voor de Nederlandse (pdf), de Belgische, Britse, Amerikaanse, Duitse en Franse markt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
E-commerce Australië: 11,8 procent groei
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.