Hema gaat de voorraad in zijn winkels aanspreken om afhaalbestellingen gereed te maken. De nummer 9 van de Twinkle100 wil dat klanten producten veel sneller op kunnen pikken. Nu moeten ze vaak nog een week wachten.
Vorige maand werd al bekend dat Hema investeert in click & collect. De norm moet worden dat producten binnen 24 uur na bestelling klaarliggen in een winkel naar keuze.
Winkels worden magazijnen
Op het congres E-commerce Live! maakte manager online development Carsten Klomp gisteren duidelijk dat de winkels gaan fungeren als magazijnen voor online orders. Dat betreft eerder de uitzondering dan de regel, blijkt uit een reactie van Hema-woordvoerder Arnold Drijver aan Twinkle: ‘Als een klant een bestelling doet, dan zal die normaliter via ons e-dc verlopen. Als producten in de winkel dichtbij op voorraad zijn, zal de klant hier direct per mail van de hoogte worden gesteld, met een tijdstip vanaf wanneer het klaarligt.’
Landelijke uitrol
Hema’s versnelling van click & collect leunt niet op wat wel instore order fulilment wordt genoemd; ook orders die niet lokaal op voorraad zijn kunnen straks in principe na een dag worden opgepikt. Na een pilot in zes winkels wordt de snelle afhaalservice vanaf komende maand landelijk uitgerold. Voor de maand juni staat ook de oplevering van Hema’s nieuwe website gepland.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Hema haalt lokale online bestellingen uit winkels
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.