Snapchat heeft bevestigd bezig te zijn met een e-commerce functie. Na Facebook, Pinterest en Twitter wil de social app, die vooral gebruikt wordt door generatie Y, een koopmogelijkheid integreren in posts van bedrijven.
In een interview met Joanna Coles (hoofdredacteur van de Amerikaanse Cosmopolitan) met Recode bleek al dat Snapchat en uitgever Hearst samen de mogelijkheid voor een e-commerce functie bekijken.
Sweet
‘Sweet is een kanaal op Snapchat dat Hearst en Snapchat samen hebben opgezet, op een bepaald punt moet dit worden omgetoverd in een e-commerce platform zodat je items kunt kopen’, aldus Coles. ‘De technologie is echter nog niet klaar voor wat wij graag willen doen’.
Snapcash
Snapchat heeft al de eerste stappen richting mobiel kopen gezet. In 2014 lanceerde het Snapcash, waarmee millenials geld aan elkaar over kunnen maken. In januari 2015 volgde ‘Discovery’, een platform waarop media als Cosmopolitan, MTV, CNN en Mashable hun content kwijt kunnen.
Populariteit
Snapchat is zeer populair onder jongeren wereldwijd. De 100 miljoen gebruikers versturen elkaar 8,796 tijdelijke foto’s per seconde en 6 miljard video’s per dag. Buzzfeed haalt 21 procent van het verkeer op de site uit Snapchat posts in het Discovery-gedeelte, meldt Marketingweek.
Lees ook:
Wat Snapchat voor e-commerce kan betekenen (5-5-2014)
Ik ben benieuwd hoe succesvol dit gaat worden. Gebruikers gaan niet naar social media sites om iets te kopen, maar om leuke/interessante content te zien. Hier zal je als adverteerder goed over na moeten denken en op in moeten spelen.