Twinkle | Digital Commerce

Online omzetgroei Adidas 57 procent in eerste halfjaar

2017-05-27
179101
  • 1:08

Adidas zag zijn omzet uit e-commerce het eerste halfjaar met 57 procent stijgen ten opzichte van vorig jaar. In de afgelopen zes maanden had het online kanaal een aandeel van 3 procent in de totale opbrengst van 7,99 miljard euro.

De e-commerce omzet steeg in de periode tot 30 juni van 152,3 miljoen euro naar 239,2 miljoen euro, berekende Internet Retailer. Adidas maakt zelf geen online cijfers bekend, maar laat wel weten dat de digitale opbrengst nu 3 procent van het totaal representeert.

Omzet en winst
De totale omzet groeide met 16,1 procent van 6,88 miljard euro in de eerste helft van 2014 naar 7,99 miljard euro in dezelfde periode in 2015, zo staat in het rapport (pdf) van Adidas. De winst steeg van 348 miljoen euro naar 385 miljoen euro.

Runtastic
Adidas heeft een druk halfjaar achter de rug. Het bedrijf kocht de mobiele hardloopapplicatie Runtastic als ‘verdieping’ voor zijn runners community Micoach.adidas.com. Op dit platform kunnen consumenten onder andere sportgerelateerde gadgets (zoals een runnershorloge of ‘slimme' voetbal) kopen. Ook is er een hardloopapplicatie beschikbaar waarin lopers hun prestaties kunnen bijhouden en delen.

Lees ook: Internet of Things: revolutie voor e-commerce (over de slimme voetbal, 13- november 2014)