Twinkle | Digital Commerce

Vida Real: Nederlandse nieuwkomer in luxe online

2017-05-27
180101
  • 1:11

Oger en Moët Hennessy behoren tot de eerste merken op Vida Real. Het nieuwe Nederlandse e-commerce platform stimuleert een kruisbestuiving tussen luxe labels. Medeoprichter Erik van der Burg: ‘We zijn complementair aan de strategie van onze partners, dat is essentieel.’

Van der Burg, onder andere oprichter van ict-bureau Lemontree, en compagnon Peter Vos besloten vorig jaar om een e-commerce platform voor luxeproducten en lifestyle experiences op te zetten. Deze is week is het officieel gelanceerd. Op Vidareal.nl zijn onder andere sieraden, meubels, auto’s en vakantiewoningen te vinden in het hogere segment. Daarnaast worden invitation only events voor klanten georganiseerd.

Persoonlijke wensen
Vida Real staat open voor high-end merken die een extra afzet- en attentiekanaal zoeken. Volgens de oprichters moeten de labels wel door een strenge selectie voor ze worden toegelaten tot het platform. Maatwerk staat centraal: bezoekers van Vidareal.nl kunnen een afspraak maken met een adviseur, om hun persoonlijke wensen op een locatie naar keuze door te spreken. Van der Burg: ‘We richten ons op een selecte groep mensen die op zoek is naar een nicheproduct of –dienst van ongeëvenaarde kwaliteit, waarbij vakmanschap centraal staat.’

Garantie en service
Vida Real zegt nauw samen te werken met de partners op het platform, om klanten te verzekeren van de gebruikelijke garantie en service.