Twinkle | Digital Commerce

Schot in de zaak

2017-05-26
180101
  • 1:54

En dan zijn we zomaar alweer even op weg in 2015... Sinds de oprichting van Gifts By Beel zijn we inmiddels zes shop-in-shops verder. Drie pop-up winkels passeerden de revue. Ondertussen draaien de online activiteiten door.

Het is alweer drie jaar geleden dat Gifts By Beel van start ging en nog steeds voelt het als de beginfase. Maar als we de zaak wat aandachtiger bekijken en de evaluatie van de laatste twee jaar ernaast leggen, dan blijkt gewoon dat er schot in de zaak zit. Zo zijn we ook nog eens verhuisd. We houden nu kantoor bij een gloednieuw magazijn op de Overtoom.

Afgelopen jaar hebben we voor vijf flinke bedrijven kerstpakketten mogen bezorgen. En de shop-in-shop in de Plantage Boekhandel in Amsterdam is maar liefst twee keer zo groot geworden. De gifts uit mijn voorraad zijn nu uitgestald over zeven meter kast en zes tafels. Het is een volwaardige winkel - in een winkel - geworden.

Shop-in-shops
Schot moet er in de zaak blijven. Dus er wordt hard gewerkt aan toekomstplannen. Het assortiment moet worden uitgebreid, zodat we de shop-in-shop activiteiten grootser kunnen gaan aanpakken. Een reis naar Thailand heeft veel opgeleverd en binnenkort liggen de eerste tasjes die daar gemaakt zijn in de winkel. Een uitgebreidere samenwerking met de Plantage Boekhandel ligt in het verschiet. Doelstelling: in afzienbare tijd op naar de vijftig shop-in-shops met een mooie module en een dynamisch assortiment van bestsellers. Het is ambitieus, moet ik toegeven, maar het heeft mijn inziens zeker kans van slagen. 

Originaliteit
De grootste uitdaging is de originaliteit te behouden. De beurzen waarop leveranciers hun cadeauwaren tentoonstellen, bewijzen keer op keer hoe lastig het is origineel te zijn en te blijven; een goed idee is snel overgenomen. Zelfs als je het je bijna niet voor kan stellen dat iemand anders ermee aan de haal gaat, ligt het artikel een jaar later doodleuk bij de Hema. En voor de rest is assortiment heel erg modegevoelig, dus ontzettend eentonig. Nu heeft iedereen artikelen met koper en geometrische grafische patronen, wordt elk porseleinen artikel deels met goud geverfd en regent het filosofische uitspraken op hippe tasjes en make-up tasjes. Bij jezelf blijven is dus het devies. We gaan het beleven en over de vorderingen zullen jullie later kunnen lezen. Tot snel weer!