Twinkle | Digital Commerce

Condé Nast maakt advertenties in magazine shoppable

2017-05-27
180101
  • 1:06
Uitgeverij Condé Nast werkt samen met softwarebedrijf Shopbeam om advertenties in zijn digitale magazines shoppable te maken. Lezers hoeven de pagina niet te verlaten en verzamelen de gewenste producten in een universeel winkelmandje.

Shopbeam’s software AdShops verbindt online winkels met magazines van bekende Amerikaanse uitgeverijen. De advertenties van bijvoorbeeld de webwinkel Neiman Marcus bevatten een shop-logo met daaronder een pop-up productpagina. Lezers kunnen het artikel via deze pagina in AdShops of op de website van de adverteerder bestellen. Bekijk de demo.

Universeel
Het winkelmandje is universeel. Dat wil zeggen dat er vanuit verschillende AdShops-ondersteunende online magazines (zelfs van verschillende uitgeverijen) geshopt kan worden, terwijl alle items in de winkelmand bewaard blijven.

Analytics tool
Uiteindelijk rekent de klant af bij AdShops en verzendt de adverteerder de bestelde artikelen. Het is onduidelijk hoe de betalingen verder verlopen tussen de betrokken partijen. Shopbeam biedt adverteerders een analytics tool om de conversie en engagement van de ‘banners’ te meten.

Senanga
Het Nederlandse Senanga kwam vorig jaar al met de ‘Shoplet’, een widget die publishers op hun site kunnen plaatsen en producten toont die passen bij de content. Consumenten kunnen de artikelen direct vanuit de widget bestellen. 

Lees ook:
Net-a-porter.com verkoopt via shoppable video (8-8-2014)