Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn levert ‘maaltijden op maat’ aan de zorg

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:13

Albert Heijn is begonnen met de online verkoop van versbereide kant-en-klaarmaaltijden voor onder andere woongroepen en verpleeghuizen. De supermarktketen stapt daarmee in een groeiende nieuwe markt, waarop ook Deli XL flink online actief is.

Albert Heijn mikte met zijn boodschappenservice al op bedrijfskantines en kinderdagverblijven en het voegt nu de zorg toe als aandachtsgebied op de zakelijke markt. ‘AH Maaltijden op maat zijn nieuw in ons online assortiment’, is te lezen op Ah.nl. ‘Dat maakt koken voor groepen een stuk eenvoudiger. Vanaf nu hoeft u zich niet meer af te vragen wat u vandaag weer op tafel zet. Met meer dan 60 verschillende losse componenten kunt u eindeloos combineren en variëren.’

Maître André
Albert Heijn mikt op maaltijdbestellingen voor bewoners van onder andere verpleegtehuizen en woongroepen, maar ook de kinderopvang wordt als doelgroep genoemd. De maaltijden, bestemd voor minimaal twee personen, moeten uiterlijk twee dagen voor levering worden besteld. Ze worden vers bereid door Maître André, laat een woordvoerder van de supermarktketen weten aan Twinkle.

Deli XL
Deli XL heeft drie nieuwe online boodschappenconcepten ontwikkeld voor de zorgmarkt, schreef Twinkle eerder deze maand: Thuisboodschap, Uw Kruidenier en ’t Gruttertje. De veranderingen in de zorg vragen volgens de groothandel om een b2c-benadering: ‘Foodservice en retail komen samen.’ Begin vorig jaar lanceerde Deli XL samen met Boon Beheer al Zorgboodschap.nl, ‘dé online supermarkt voor de zorg’.