Twinkle | Digital Commerce

Europresto werkt aan transparante online b2b-markt

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:28

Europresto, een nieuwe b2b-prijsvechter voor onder andere kantoorartikelen, wil de b2b-markt transparant maken. Oprichter en voormalig directeur van Overtoom Duitsland & Zwitserland Marcel van Gageldonk zegt producten goedkoper aan te kunnen bieden dan concurrenten.

Op de productpagina’s binnen Europresto.nl worden artikelen vergeleken met concurrenten als Staples, Viking en Gageldonk’s oud-werkgever Manutan. ‘We willen gewoon transparant zijn in een markt waarin de prijzen extreem variëren’, zegt hij tegen Twinkle. ‘Wij hebben een businessmodel waarbij we de consument de nettoprijs van een artikel tonen en vergelijken met die van concurrenten. We linken ook naar de concurrent, zodat de klant zelf realtime kan zien hoeveel hij bij ons kan besparen.’

Minimaal
Europresto’s prijzen zijn gemiddeld 25 tot 50 procent lager dan bij andere b2b-spelers. ‘Dit kunnen we realiseren door, anders dan bij andere bedrijven, artikelen met een minimale marge te verkopen. We kopen slim in en bekijken steeds wat we minimaal nodig hebben. Ook hebben we niet te maken met aandeelhouders die een prijs bepalen.’

Leveranciersbonus
Europresto wil zijn klanten tegemoet komen door members van het platform een keer per jaar een deel van de leveranciersbonus uit te keren. Ook hebben leden als voordeel dat zij dertig dagen de tijd hebben om hun order te betalen. Andere klanten dienen dit binnen acht dagen gedaan te hebben. Het bedrijf levert de bestellingen die voor vier uur ’s middags geplaatst zijn de volgende dag thuis af.

Uitbreiden naar België
Voor dit jaar heeft Europresto het doel om 1 miljoen euro omzet te genereren. 'We willen dit jaar nog een online shop in België lanceren', zegt Gageldonk. 'Bedrijven uit België kunnen nu ook al bestellen in onze Nederlandse webwinkel.'

Lees ook:
-
Manutan bouwt ook online aan nieuwe naam (26-3-2014)