Twinkle | Digital Commerce

Van Obama naar Thuiswinkel Awards: een 'truly gezellig' feest!

2017-05-26
180101
  • 1:55

‘It was truly gezellig’, zou Barack Obama ongetwijfeld gezegd hebben. Obama liep helaas net de Thuiswinkel Awards 2014 mis. Gisteren liep Huis ter Duin opnieuw vol, maar nu met ondernemers van alle soorten en maten ter gelegenheid van de 13e Nationale Thuiswinkel Awards 2014.

Met soms verrassende winnaars, maar ook weer met oude bekenden. Bovenal was het een 'truly gezellige' avond, waar we weer met genomineerden, winnaars van de Publieksprijzen XS, onze vrienden van de pers, leden en business partners een top-avond hadden. Alleen daarom al een prachtige traditie op een bijzondere plek. Gek toch te bedenken dat als Obama het vliegtuig had gemist, hij bij de uitreiking aanwezig had kunnen zijn...

Inspiratie, diversiteit en transparantie
Richting de volgende editie van de Thuiswinkel Awards hebben we met het bestuur al afgesproken om - zoals we ieder jaar doen- opnieuw naar de opzet te kijken. Deze zomer presenteert het bestuur een nieuwe voorzitter, die het stokje over gaat nemen van Fons van Westerloo. Kernwoorden voor de Thuiswinkel Awards van 2015 zullen zijn: inspiratie, diversiteit en transparantie. We willen ondernemersgraag inspireren, via onafhankelijk onderzoek en benchmarking. Daarbij geldt echt dat deelnemen belangrijker is dan winnen. Alleen al het deelnemen, leren van de resultaten van het onderzoek en benchmarks moeten voldoende zijn om u in te schrijven. Maar we willen dat ook doen met een mooie diversiteit van deelnemende bedrijven, die allemaal - in hun categorie en/of naar vergelijkbare grootte! - een kans maken om genomineerd te worden.

Twee kanten
Daarbij kun je twee kanten op. Vergelijk het met het voetballen. Aan het einde van de rit wordt Ajax dit jaar voor de vier opeenvolgende keer kampioen. Is dat wat we willen? Of ligt de vergelijking met het schaatsen meer voor de hand, waar op dit moment de revolutie wordt gepredikt door de voorzitter van ISU? Moeten we er dus niet voor zorgen dat webwinkels elkaar binnen hun eigen categorieën en naar vergelijkbare grootte kunnen inspireren en van elkaar kunnen leren?

Dit was een paar jaar geleden de aanleiding om met onze zeer succesvolle Publieksprijzen XS te starten. Wat mij betreft gaan we op die ingeslagen weg verder. Maar daarbij laten we ons graag inspireren door eenieder die daar een mening over heeft. Stuur uw ideeën gerust naar ondergetekende.