Twinkle | Digital Commerce

Twinkle volgt op: De Online Drogist

2017-11-09
180101

Twinkle schrijft regelmatig over de (technische) plannen en ambities van grote en kleine e-commerce bedrijven. Maar wat komt er van terecht? In deze editie van de onregelmatig terugkerende rubriek ‘Twinkle volgt op’ staat Deonlinedrogist.nl centraal.

Deonlinedrogist.nl werd in 2007 opgericht door drie vrienden met een passie voor gezondheid. Arno Engberts, Joachim de Boer en Wouter Bruin vonden een gat in de drogisterijmarkt door een online drogisterij te beginnen. ‘We zijn destijds begonnen met een beperkt assortiment met het accent op producten waarvan wij dachten dat die zich extra leenden voor verkoop op afstand’, vertelt Engberts. ‘Denk daarbij aan een zwangerschapstest of incontinentiemiddelen. Al binnen een halfjaar zijn wij echter opgeschaald naar een volwaardig assortiment. De vraag overtrof werkelijke alle verwachtingen.’

Voor het eerst in Twinkle100
Momenteel heeft Deonlinedrogist.nl een assortiment van veertigduizend artikelen en is de webshop sinds 2010 elk jaar genomineerd voor een Nationale Thuiswinkel Award in de categorie Persoonlijke verzorging & levensmiddelen. Met een omzet van 6,1 miljoen euro van de webshop Deonlinedrogist.nl staat het bedrijf dit jaar voor het eerst in de Twinkle100, op de 90e plaats. Als nieuwe speler in de lijst, wil Twinkle graag weten hoe Deonlinedrogist.nl zijn positie op de online retailmarkt steeds verder denkt te kunnen versterken.

Advies op maat
Engberts verwacht dat Deonlinedrogist.nl de komende jaren alleen maar meer zal groeien. ‘We hebben onze omzet sinds 2007 steeds verdubbeld’, zegt hij. Het bedrijf zet daarbij in op zijn klantenservice. Engberts: ‘We maken het verschil door steeds de klant centraal te stellen. Bij de klantenservice werken uitsluitend gediplomeerde drogisten met uitgebreide ervaring bij drogisterijen en gezondheidswinkels. We zorgen in de webshop voor uitgebreide productbeschrijvingen, maar geven de klant het liefst advies op maat. Zeer snelle reactietijden zijn daarbij essentieel.’

Bezorgtijd verruimd
Om dit te kunnen realiseren heeft Engberts, die directeur verkoop is binnen het bedrijf, zijn kantoor bij de klantenservice. ‘Dagelijks bespreken we de verbeteringen in onze dienstverlening naar aanleiding van de gesprekken met onze klanten.’ Ook heeft Deonlinedrogist.nl zijn dagelijkse uiterste besteltijd verruimd van 20:30 uur naar 21:30 uur. De producten worden voor die tijd de volgende dag thuis geleverd.

Internationaal
De komende tijd wil Deonlinedrogist.nl onder andere internationaal gaan uitbreiden. Zo staan voor 2014 België en Duitsland op de planning. Secundair zet het bedrijf in op Groot-Brittannië. ‘We richten ons nu met name op de specialistische producten uit ons assortiment. Denk hierbij aan sportvoeding en ecologische, biologische, glutenvrije en lactosevrije producten’, zegt Engberts. ‘Ook willen we steeds intensiever gebruik gaan maken van social media en willen we via deze kanalen een hardloopteam gaan oprichten waardoor we samen met onze “likers” wedstrijden kunnen gaan lopen. Een ideaal moment om onze doelgroep beter te leren kennen.’