Twinkle | Digital Commerce

Ruim honderd productverkopers op abonneebasis in Nederland

2017-05-27
221229
  • 1:16

De groep online aanbieders die (dozen met) producten op abonneebasis verkopen groeit hard. Subb.me telde er in ons land al meer dan honderd, waarvan vijf uit ‘eigen stal’. Subscription commerce,ofwel abo-commerce is aan een opmars bezig.

Uit de verzameling van Subb.me, te vinden op de website Subscriptionservices.nl, blijkt dat er vooral veel abonnementaanbieders zijn in de categorieën lifestyle, food en fashion. Subb.me constateert dat meer dan de helft van de aanbieders drie jaar geleden nog niet bestond. ‘Abonneren lijkt het nieuwe kopen’, aldus oprichter Rocco Stallvord.

Grote merken
Stallvord voorspelt dat het aantal abonnementaanbieders over een jaar opnieuw verdubbeld zal zijn: ‘We zien nu vooral nog diensten in niches, maar het zal niet lang duren voor ook grote merken en bedrijven volgen met een eigen service.’ Dat zou in zijn kraam te pas komen, omdat Stallvord met Subb.me online abonneediensten faciliteert.

Account
Sinds de zomer kunnen online én offline retailers via de Nederlandse start-up een online abonneeservice opzetten met eigen producten. Ze kunnen een account aanmaken op het platform en daarmee hun verkoopactiviteiten op Subb.me beheren. Retailers betalen voor Subb.me een vast maandbedrag van tien euro. Daarbovenop ontvangt het bedrijf 10 procent van de omzet uit elk verzonden pakket.

Embedden
Stallvord vertelde afgelopen juli dat retailers de mogelijkheid zouden krijgen de abonneeservice in hun eigen sites te embedden. De functionaliteit komt vermoedelijk begin volgend jaar beschikbaar, laat de ondernemer vandaag weten aan Twinkle.