Twinkle | Digital Commerce

DeliXL, Philips en Forrester op B2B E-commerce Congres

2017-11-08
480360
  • 1:21

Het programma voor het eerste Nederlandse B2B E-commerce Congres is rond. Naast keynotes van Makro, Office Depot, Forrester en Philips zijn er casepresentaties van DeliXL, LinkedIn, MyElsevier, Drukwerkdeal.nl, Noppies, Koninklijke Talens en MS Schippers. De dag, 31 oktober in Houten, wordt georganiseerd door Twinkle, in samenwerking met contentpartner SpotONvision.

Perfecte online koopervaring
Andy Hoar, Senior Analyst bij Forrester Research, concludeert op basis van recent onderzoek dat de spelregels voor B2B e-commerce zijn veranderd. Hij krijgt regelmatig vragen van B2B-ondernemers of hun website niet the Amazon experience kan krijgen. Amazon.com staat bekend als het toonbeeld van de perfecte online koopervaring. Iets wat B2B-bedrijven ook proberen te bereiken, maar wat niet zonder slag of stoot gaat. Hoar: 'Elke B2B-koper is tegelijkertijd een B2C-consument en verwacht bij het openen van een B2B-website dezelfde functionaliteiten als bij een B2C-website.' Volgens Hoar willen kopers meer prijstransparantie, betere reviews, meer prijsvergelijkingen en bovenal geen ellenlange formulieren die zij moeten invullen voordat zij toegang krijgen tot content en informatie. Het hele interview met de Forrester-analyst leest u hier.

Paneldiscussie
De B2C-ervaring is ook het onderwerp van de paneldiscussie die in de middag plaatsvindt. Onder leiding van Shimon Ben-Ayoun, medeoprichter en managing director van spotONvision wisselen Jan Bosse (Office Depot), Rene van Gelderen (DeliXL), Andy Hoar (Forrester) en Nicky Csellak-Claeys (Philips Lighting) van gedachten over de vraag: Welke successen uit de B2C e-commerce praktijk kunnen voor B2B worden ingezet?

Dagvoorzitter is Ben van der Burg. Meer informatie vindt u op de website van het B2B E-commerce Congres. Hier kunt u zich ook aanmelden.