Twinkle | Digital Commerce

Macy’s schroeft aantal fulfilment warenhuizen terug

2017-05-27
180101
  • 1:07

Macy’s wil aan het einde van dit jaar vijfhonderd van zijn warenhuizen aangepast hebben aan zijn omnichannel strategie. Dat is 340 fysieke winkels minder dan de keten begin 2013 op de planning had staan.


In het voorjaar van 2012 maakte Macy’s bekend flink te willen investeren in wat de warenhuisketen ‘omnichannel’ noemt. Dit uit zich in gratis internet in de fysieke winkels van Macy’s en zusterketen Bloomingdales, waarvan er veel ook afhaalpunten voor weborders zijn. Ook krijgen de filialen een ‘search and send’ service.

Doel bijgesteld
‘De komende maanden zullen we nog 208 warenhuizen aanpassen aan de omnichannel strategie, zodat we eind 2013 uitkomen op 500 winkels’, zegt CEO van Macy’s, Terry Lundgren, tegen Multichannel Merchant. Eind februari vertelde Macy’s nog dat het dit jaar alle 840 warenhuizen aan wilde passen. Lundgren laat niet weten om welke reden dit doel niet gehaald gaat worden.

Omzet
Macy’s boekte volgens Lundgren vorig jaar een totale verkoopomzet van 27,7 miljard dollar. ‘De omzet is de afgelopen drie jaar met steeds meer dan 1 miljard dollar gestegen’, zegt de CEO. Macy’s, die weborders ook naar Nederland verzendt, maakt geen concrete online verkoopcijfers bekend. Internet Retailer schatte de online omzet in 2012 op 3,17 miljard dollar.