Twinkle | Digital Commerce

Apple vernieuwt webshop

2017-11-09
180101
  • 1:14

Apple heeft zijn webshop een nieuwe lay-out gegeven. De eigen producten van het merk als de iPhone en de Macbooks hebben op de homepage van de shop gedeeltelijk plaats moeten maken voor artikelen van andere merken.


De homepage van Apple’s webwinkel bestond voorheen uit een aaneenschakeling van afbeeldingen van eigen producten als de iPad, de iPhone en de diverse Macbooks. Daaronder plaatste de nummer 34 van de Twinkle100 advertenties van, wederom, de eigen productlijnen.

Tijdschrift
De vernieuwde lay-out veegt de helft van deze producten van de pagina. Alleen in het bovenste gedeelte van de homepage is nog ruimte voor promotie van eigen artikelen. Deze advertenties zijn een stuk groter dan voorheen, wat kenmerkend is voor het tijdschriftkarakter, dat Apple volgens Sven Kaulfuss van Giga.de met de vernieuwde lay-out voor ogen heeft. Onder de advertenties presenteert Apple technische producten van partners die gerelateerd zijn aan een bepaald thema (app-accessoires, Vaderdag, Moederdag) op eenzelfde soort manier.

Downloads
Apple zet met zijn vernieuwde webshop volgens Kaulfuss in op de groei van verkoop via iPads. Het scherm van de tablet zou leidend zijn geweest in het ontwerp van de shop. Apple geeft zelf geen enkele informatie prijs over de ideeën achter zijn nieuwe winkeluiterlijk. Dat staat in schril contrast met de viering vorige week van de 50 miljardste download in de App Store. De downloader van de 50 miljardste app kreeg een iTunes-cadeaubon van 10.000 dollar.