Twinkle | Digital Commerce

Chinese food e-tailer opent duizend virtuele supermarkten

2017-11-08
180101
  • 1:10

Het Chinese online foodbedrijf Yihaodian start met een keten van duizend virtuele supermarkten op fysieke locaties. Er zijn in deze winkels geen winkelmandjes of -wagens nodig, alleen een smartphone met augmented reality -technologie.

Yihaodian is China’s grootste e-commerce site op het gebied van food en opent binnenkort in het hele land, onder de naam Unlimited Yihaodian, duizend virtuele supermarkten. Met dit plan willen zij profiteren van de huidige leegstand van winkels in veel steden.

1000 producten
De winkels zullen geen gebruikmaken van qr-codes, alleen smartphones met augmented reality-technologie kunnen de producten 'tot leven brengen'. De locaties worden kleiner dan de meeste andere Chinese supermarkten in de grote steden; de winkels zullen zo’n duizend producten virtueel aanbieden. De planning is dat eerste winkels worden geopend in Guangzhou en Shenzhen, in het zuiden van China.

Niet de eerste keer
De online retailer wil met deze virtuele winkels afrekenen met lange wachtrijen of uitverkochte producten in het drukke land. En natuurlijk hoeven de boodschappen niet naar huis te worden gedragen. Dit is niet de eerste keer dat de food e-tailer gebruikmaakt van virtuele winkels. Vorig jaar plaatste Yihoadian posters op diverse metrolocaties in Shanghai waardoor forenzen hun boodschappen op weg naar huis konden doen door het nemen van foto’s van producten die zij wilden via hun smartphone.

Bron: Bizreport.com