Touch and Buy wil ongeveer tweehonderd online-retailers een plek geven in een evenementenhal in Rijswijk. Webwinkeliers kunnen vanaf 10 vierkante meter vloeroppervlak huren, waarop ze hun producten kunnen tonen. Verkocht wordt er niets.
Volgens Irene Heikens, die nauw is betrokken bij het concept van ondernemer Henk van der Straaten, hebben zich tot nu ongeveer 25 webwinkeliers gemeld voor de toonruimte: ‘Dat moeten er eind maart, als we open gaan, zo’n honderd zijn. Maar we hebben capaciteit voor ruim het dubbele aantal webshops.’
Eerst zien
Volgens Heikens biedt Touch and Buy uitkomst aan webshoppers die een product eerst graag willen zien voordat ze het aanschaffen: ’Ik ken bijvoorbeeld een meubelmaker in Ootmarsum, die kuipstoeltjes maakt. Wie in de Randstad woont en niet helemaal naar Twente wil afreizen om die stoeltjes te zien, kan voor de aanschaf bij Touch and Buy terecht.’
Funshoppers
Behalve op gericht koperspubliek denkt Heikens dat Touch and Buy, geholpen door de nabijheid van een congrescentrum, een kinderspeelparadijs en horecavoorzieningen, ook funshoppers zal trekken. Volgens de huidige planning zullen de showrooms voor webwinkeliers open gaan op vrijdag, zaterdag en zondag. Heikens: ‘Webwinkeleigenaren kunnen via ons gastvrouwen inhuren om hun showroom te bemannen. Ze hoeven dus er dus niet steeds zelf te gaan staan.’
Experimenteren
Het tarief voor de onbemande toonruimte ligt op 20 euro per vierkante meter per weekend. Heikens: ‘We werken met contracten van minimaal een halfjaar, waarvoor webwinkeliers dus zo’n vijfduizend euro betalen. Behalve webwinkeliers denken we ook groothandels en importeurs aan ons te kunnen binden. Wij bieden hen de ruimte om te experimenteren en de reactie van klanten te peilen.’
Website
Anders dan de naam doet vermoeden, zijn de producten op de vloer van Touch and Buy straks niet te koop. Heikens: ‘Wel komen we binnenkort met een nieuwe website, die linkt naar de webwinkels die bij ons huren.’
Leuk om te blijven volgen.
Een leuk initiatief maar dit is geen lang leven beschoren. Als ik zo op de div. fora hoor zijn veel webwinkels hobby ondernemingen en maken deze bijna geen omzet. 5 K huur voor een half jaar is dan ook te veel voor hen.
De meeste omzet in de e-commerce gaat naar de grotere spelers en daarvoor zou zoiets misschien een geschikte manier zijn hun waar te tonen maar dan praten we natuurlijk niet meer over 10 m2.
Bij nader inzien zou een weekend "zwarte markt" met alleen webwinkels een betere optie zijn.
Veel eigenaren van de "hobby" webwinkels hebben een reguliere baan en willen wel graag in de toekomst een fysieke winkel.
Het concept van Touch and Buy in een notendop: Touch and Buy richt zich op een nieuwe markt. Gebleken is dat de consument bij bepaalde producten de behoefte heeft om het product te ervaren, te voelen of te proberen, oftewel...te beleven.
Daarom biedt Touch and Buy, webshops met unieke, specialistische, innovatieve, import en/of ambachtelijke producten een showroom aan. De showroomhouders houden echter de kracht bij hun webshop. Mensen kunnen de beleving opdoen in Rijswijk, maar kunnen de producten alleen maar kopen via de webshop.
Webshophouders kunnen zelf bepalen welk formaat showroom zij willen hebben. De prijs is berekend op netto oppervlakte en zo worden de kosten van algemene faciliteiten, zoals klimaatbeheersing, promotie, parkeergelegenheid en draadloos internet niet doorberekend. Wel heeft de showroomhouder de optie om andere faciliteiten af te nemen, zoals opslag- en kantoorruimte.
In de prijs is inbegrepen: standaardshowroom, showroomverlichting, elektrapunt en naamaanduiding. Een ander groot voordeel is de korte contractduur van minimaal 6 maanden. Snelle beslissers genieten momenteel tevens van een aanzienlijke korting.
Met een groot aantal etalages met unieke producten wordt een nieuw concept geïntroduceerd. Hier wordt ingegaan op de groeifase in de productcyclus en de early adopters in de koperscyclus. Webshopeigenaren die zich bij Touch and Buy presenteren hebben hiermee direct een zeer gericht publiek, waardoor kruisbestuiving geboden wordt. Dit gebeurt niet alleen fysiek op de locatie in Rijswijk, maar ook via de website waar alle webshops aan elkaar gekoppeld worden.
Meer informatie? Neem contact op met Touch and Buy, tel: 070 30 300 87 of info@touchandbuy.nl
Ik ben zeer benieuwd of dit een kans van slagen heeft.
Naar mijn mening niet en niet alleen de mijne maar vele andere ondernemers die ik erover spreek.
De meeste reageren niet positief .
Nee!!!! Zeer vele ondernemers en ik vinden dit Het allerslechts idee allertijden !!!! er zou en prijs voor moeten bestaan!!!