Twinkle | Digital Commerce

Otto ontslaat 34 callcenter-medewerkers

2017-05-27
180101
  • 1:15

Otto heeft 34 medewerkers laten weten dat ze vanaf 1 februari geen werk meer hebben in Tilburg. Reden: een bedrijf waarvoor Nederlands Otto-personeel de telefoon opneemt, stapt deels over naar een andere partij.

Gevraagd naar een reactie op een bericht dat Omroep Brabant gister bracht, schrijft Otto in een e-mail: ‘Op 16 december 2010 heeft Otto B.V. 34 medewerkers ontslag moeten aanzeggen per 1 februari 2011. De reden hiervoor is, dat één van de call center klanten van Otto B.V. voor een deel van haar volume een andere leverancier heeft gezocht. Otto B.V. heeft een Sociaal Plan, dat van toepassing is voor de medewerkers die worden ontslagen.’

Bonprix of Heine
De directie weigert verder commentaar en wil niet kwijt om welke opdrachtgever het gaat. Mogelijk gaat het om Bonprix of Heine, zusterbedrijven van Otto. Gedrieën gaan ze per 1 januari aanstaande in zee met TNT Post Pakketservice voor de bezorging van producten.

Transitie
Mei vorig jaar maakte Otto een reorganisatie bekend op het Nederlandse kantoor in Tilburg. Ook toen waren het vooral arbeidsplaatsen van callcenter-medewerkers - 53 van de 81 banen - die verdwenen. Anderhalf jaar geleden werd de transitie van postorderaar naar pure internetorganisatie als reden genoemd voor het baanverlies.

Met een omzet van 49,1 miljoen euro bezet Otto de 34 plaats in de Twinkle100. Het hele Otto-concern, al vijftien jaar als webverkoper actief, was vorig jaar goed voor een online-omzet van 3,8 miljard euro.