Twinkle | Digital Commerce

Voormalig Unilever-man start e-couponplatform

2017-11-08
180101
  • 1:37

Op Kortingisleuk.nl bieden retailers en fabrikanten samen kortingcoupons aan. Ze zijn vooralsnog alleen te verzilveren in fysieke winkels. Medeoprichter Jeroen Lubbers, die zeven jaar werkzaam was bij Unilever, spreekt van ‘het eerste online e-couponplatform van Nederland’.

Voor de recente opening van Kortingisleuk.nl ging Lubbers een halfjaar lang op visite bij fabrikanten en retailers, met de vraag of ze samen kortingen zouden willen aanbieden. Op de site, die fungeert als intermediair, zijn al bonnen voor producten van onder meer Unilever, Campina en Sara Lee te vinden. Eenmaal uitgeprint kunnen ze worden verzilverd bij onder andere DA, Bruna, Dekamarkt en La Place. De bijbehorende korting kan oplopen tot 70 procent.

Hieronder ziet u een voorbeeld van een coupon op Kortingisleuk.nl, dat vooral mikt op dagelijkse boodschappen:



E-couponing
Volgens Lubbers bieden de coupons voor fabrikanten een middel om innovaties in de markt te zetten, voor retailers een bron van extra winkelbezoek en voor consumenten een manier om geld te besparen. Met Kortingisleuk.nl, gebouwd in samenwerking met internetmarketingbureau Pangaea, hoopt hij Nederlanders bekend te maken met het fenomeen e-couponing, zeer populair in de Verenigde Staten. Lubbers: ‘Er zijn in ons land geen sites waarop je bonnen kunt printen die direct korting bieden bij retailers. Pretparken en sauna’s werken wel met dit soort bonnen, maar de distributie daarvan is online erg versplinterd. Wat je verder veel ziet zijn sites met actiecodes, die korting bieden in webwinkels.’

Van web naar winkel
Op online-retailers mikt Lubbers vooralsnog niet: ‘We willen mensen in eerste instantie van het web naar de winkel trekken. De komende periode zullen we gebruiken om het platform goed neer te zetten. Vervolgens willen we mensen persoonlijk gaan aanspreken als ze inloggen op onze site, met kortingen dus die voor hen relevant zijn. In die fase willen we ook gesegmenteerde mailings gaan uitsturen. Daarna willen we met QR-codes gaan werken, waardoor we mobile couponing kunnen aanbieden.’