Mastercard belooft cross border shopping een duw in de goede richting te geven door een deal met Borderlinx. Kaarthouders van het bedrijf kunnen straks bij internationale aankopen gebruik maken van een lokaal afleveradres waarin Borderlinx voorziet.
Mastercard en Borderlinx zullen samen een betaal- en afleverdienst in het leven roepen, die bij de start beschikbaar komt voor Amerikaanse en Britse webwinkeliers. Zonder al te veel aanpassingen te hoeven doen kunnen ze straks leveren aan klanten overzee. Borderlinx verschaft de buitenlandse shoppers een lokaal afleveradres en zorgt ervoor dat de juiste bezorgkosten, invoerrechten en andere belastingen in rekening worden gebracht.
E-commerce strategie
Voor Mastercard-houders van over de hele wereld moet het makkelijker worden om bestellingen te doen in de participerende shops. De samenwerking met Bordelinx, ‘the international industry leader in global cross-border e-commerce shopping’ volgens Mastercard, draagt bij aan de e-commerce strategie van de creditcardmaatschappij (persbericht hier). Ook de opening van Mastercard Marketplace ondersteunt die strategie.
TNT Post
Eerder dit jaar sloot TNT Post een deal met Borderlinx. Het bedrijf stuurt pakjes die zijn besteld bij Amerikaanse webwinkels door naar Nederland, waarna TNT ze aan de deur bezorgt.
Ook Visa is een samenwerking met Borderlinx aangegaan. Kaarthouders uit elf landen (overzicht hier) kunnen voortaan eenvoudig kopen in Britse en Amerikaanse webwinkels. Nederland hoort (nog) niet bij het rijtje landen.
Visa sloot ook een deal met Skybox, dat een soortgelijke dienstverlening biedt als Borderlinx. Het verschaft webkopers een afleveradres in de Verenigde Staten, maar het mikt daarbij op shoppers uit Latijns-Amerika.
Niet aan te raden om via Borderlinx te bestellen. Pakjes raken zoek en je kan eindeloos met ze emailen en krijgt alleen als antwoord dat ze het uitzoeken en binnen een week zullen reageren. Dus niet ....