Twinkle | Digital Commerce

Experian publiceert e-commerce benchmark

2017-05-27
447286

Experian Marketing Service heeft het 2010 Holiday Marketer Report gepubliceerd, een benchmark en trendrapport in de aanloop naar het holiday shopping season eind dit jaar. Interessante kost, ook voor Nederlandse webwinkeliers.

In het rapport, vol referenties aan andere onderzoeken, komen achtereenvolgens direct mail, e-mailmarketing, mobile marketing, multichannel customer experience, online communities & social media en search marketing aan de orde. Bij ieder van deze disciplines zijn key themes, key findings en holiday hints gedefinieerd, die ook buiten Amerika bruikbaar zijn.

Samenvatting
In de samenvatting wijst Experian (Wikipedia) online-retailers op het belang van segmentatie, de evolutie van traditionele kanaalmarketing naar consumer-centric integrated marketing, de aanhoudende groei van mobiele en sociale marketing en op de gewenste kanaalspecifieke benadering van klanten binnen hun communicatiepatronen.

Mobiele koperstypen
Econsultancy, dan een blogposting wijdde aan het rapport, legt vooral de nadruk op de verwachte mobiele groei: waar vorig jaar nog maar 10 procent van de Amerikanen kocht via de mobiele telefoon, doet dit jaar 13 procent dat. Het artikel, waarin verder wordt ingezoomd op de verschillende mobiele koperstypen die Experian heeft gedefinieerd, vindt u hier.

Internationale verchillen
In het Holiday Marketer Report (88 pagina’s) is ook aandacht voor internationale verschillen tussen landen. Uit (eerder) onderzoek van Experian CheetahMail komt naar voren dat Nederlanders in vergelijking met omringende landen nier erg veeleisend zijn in de manier waarop ze door bedrijven worden benaderd:



Ook raken Nederlanders minder vaak dan Duitsers, Britten, Fransen en Spanjaarden geïrriteerd door marketingboodschappen op het mobieltje:



Het complete 2010 Holiday Marketer Report van Experian vindt u via onderstaande link:


Size: 7.0M bytes Modified: 2 June 2016, 10:10