Twinkle | Digital Commerce

Zo echt mogelijk!

2017-05-26
300172

Webwinkeliers die meer conversie willen halen, doen er alles aan om de beleving meer en meer te laten lijken op een daadwerkelijk bezoek aan een winkel in de winkelstraat. Waar een gemiddelde webwinkel alleen zijn producten toont, zijn er een aantal slimme ondernemers bezig om de winkelverkoper te integreren in hun websites.   

De digitale verkoper is in opkomst. Zo wordt online-shoppen zo echt, dat het lijkt alsof je in de winkel staat. Er is wel een groot verschil. Je bepaalt namelijk zelf wanneer je die verkoper nodig hebt. De bezoeker heeft de touwtjes in handen, hij bepaalt wat er gebeurt.

Heeft u een nieuw koffiezetapparaat nodig? Breng eens een bezoek aan Koffiediscounter.nl. Geïnteresseerd in een bepaald apparaat? Met een druk op de knop is de digitale verkoper gevonden, en die staat altijd voor u klaar. Via een YouTube-filmpje krijgt u een volledige uitleg over het product en handige tips hoe u het apparaat kunt gebruiken. Het succes zit in de details: elk filmpje is voorzien van een ondertiteling. Handig voor bezoekers die vanaf kantoor de site bezoeken. Daarnaast blijft de ‘call-to-action’ altijd in beeld. Via een duidelijke button wordt u zo het boekingsproces ingeschoten.

Een bijkomend voordeel van de YouTube-filmpjes is dat er in feite een extra voordeur ontstaat. Als u het technisch gezien goed aanpakt op het gebied van SEO worden de filmpjes ook gevonden in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Dit maakt de inzet van een digitale verkoper zowel interessant voor het verhogen van de vindbaarheid als het verhogen van de conversie.

Een andere ontwikkeling is het shoppen met vrienden. Door een koppeling te maken met sociale netwerken als Facebook en Hyves, kan een bezoeker zijn vrienden uitnodigen om mee te gaan winkelen. Op de website Shopwithyourfriends.com staat een leuke video die op eenvoudige wijze uitlegt hoe dit in zijn werk gaat.