Twinkle | Digital Commerce

Tas.nl maakt zich op voor Duitse entree

2017-05-27
180101
  • 1:49

Een halfjaar na de opening van Tas.nl zijn de jonge ondernemers Douwe Koops en Justus Bijlsma ook in België actief geworden, met Tasonline.be. Voor de zomer moet Tascheonline.de live gaan, die mikt op de Duitse markt.

Dat laat Douwe Koops (26) weten aan Twinkle. Samen met zijn zakenpartner (23) startte hij eind oktober met Tas.nl, waarop inmiddels ruim twintig A-merken worden verkocht. In deze online-vechtmarkt zoeken de twee het verschil niet op prijs, maar op service. Koops: ‘We focussen vooral niet op prijs, wat onze concurrenten bijna allemaal wel doen. Wij mikken op de groep mensen die wil dat het in één keer goed is en vervolgens nog eens terugkomt. Daarom beleveren we alle tassen vanuit ons eigen magazijn en slaan we aanbiedingen af van leveranciers die dat uit handen kunnen nemen.’

Generieke url
De klantloyaliteit is volgens Koops merkbaar hoog, geholpen door de generieke en makkelijk te onthouden url die vorig jaar werd gekocht. ‘Die is kort en dekt de lading. Ook de internetmarketing met onze partner MediaCT heeft ervoor gezorgd dat de verkopen in het eerste halfjaar echt boven verwachting zijn. Cijfers kan ik echter niet geven.’

Tasonline.be
Omdat Tas.nl ook veel Belgische klanten trok, besloten Koops en Bijlsma dit jaar een apart platform voor de Belgische markt te bouwen. Enkele weken terug ging Tasonline.be live, een site die nu nog vooral een kopie is van Tas.nl. De Belgische webshop zal de zich de komende periode meer op de lokale marktbehoeften gaan richten. Klanten worden vooralsnog wel vanuit Drenthe beleverd.

Dat zal in eerste instantie ook gelden voor Tascheonline.de, de webshop die over een maand of twee het licht moet zien. Koops: ‘MediaCT gaat ons begeleiden bij de introductie, waarschijnlijk met behulp van een Duitse partner.'

La Poche
Tas.nl is onderdeel en de handelsnaam van Dutins BV, dat staat voor Dutch Internet Shops. Koops en Bijlsma kregen er enkele maanden geleden een compagnon bij, die zich inkocht. De eigenaar van La Poche, met drie fysieke tassenwinkels vertegenwoordigd in het noorden van het land, hoopt wat op te steken van de snel groeiende tassenverkoop op internet. Ondertussen profiteren de oprichters van Tas.nl op diens kennis van de markt.